Aanmelden EB-Connect
Hulp bij het aanmelden voor EB-Connect
Hoe krijg ik toegang tot alle informatie over de groepsverzekering van mijn bedrijf?
Hoe kan ik aanloggen op EB-Connect?
Hoe meld ik me aan op EB-Connect met mijn eID-kaart?
Hoe meld ik me aan zonder mijn eID-kaart?
Ik heb een ander e-mailadres / ander GSM nummer. Hoe meld ik dat?
Ik voer mijn e-mailadres en paswoord in, maar ik krijgt de SMS niet toegestuurd.
Waarom kan ik niet aanloggen op de beveiligde site EB-Connect?
Hoe krijg ik toegang tot alle informatie over de groepsverzekering van mijn bedrijf?
Als u toegang wil tot de beveiligde applicatie EB-Connect moet u zich eerst registreren.
Daarna moet u dit melden aan de MasterUser EB-Connect binnen uw bedrijf. Hij/zij zal u de nodige bevoegdheden geven.
Heeft uw bedrijf nog geen MasterUser EB-Connect? Contacteer dan eerst uw dossierbeheerder Vivium of het Service Centre Employee Benefits op +32 3 244 66 77.
Hoe kan ik mij registreren?
U kan zich registreren door te klikken op ‘Registreren als nieuwe gebruiker’ op de aanmeldpagina van de applicatie EB-Connect.
U kan zich op 2 wijzen registreren :
- mét uw eID-kaart (elektronische identiteitskaart)
- zonder uw eID-kaart.
Registreert u zich mét uw eID-kaart, dan heeft u een eID-kaartlezer nodig. Is deze nog ongebruikt? Test deze dan eerst uit. Dit doet u op de site van de overheid www.eid.belgium.be.
Zorg ervoor dat u uw PIN-code bij de hand heeft. Vraag deze desnoods op bij uw gemeentehuis.
Registreert u zich zonder uw eID-kaart, dan moet u enkele persoonsgegevens invullen, alsook uw e-mailadres en GSM-nummer.
Indien u zich eerst zonder eID-kaart registreert, dan kan u later nog uw registratie later vervolledigen met uw eID-kaart.
U klikt dan onderaan het aanmeldscherm op ‘Registratie upgraden tot eID’ en doorloopt de korte procedure.
Hoe kan ik aanloggen op EB-Connect?
Als u zich geregistreerd heeft met uw eID-kaart, dan kan u aanloggen op 3 wijzen : met uw eID-kaart, met itsme of met uw e-mailadres/paswoord/sms.
Als u zich geregistreerd heeft zonder uw eID-kaart, kan u alleen maar aanloggen met uw e-mailadres/paswoord/sms en met itsme.
Opgelet: bij het aanloggen met itsme, worden het GSM-nummer en het e-mailadres itsme vergeleken met deze gebruikt bij de registratie voor EB-Connect. Eén van beide, het GSM-nummer of het e-mailadres moet bij itsme hetzelfde zijn als bij EB-Connect.
Hoe meld ik me aan op EB-Connect met mijn eID-kaart?
Dit kan alleen als u zich geregistreerd heeft met uw eID-kaart. Steek uw eID-kaart in de kaartlezer, en klik op Aanmelden ‘Met eID’. Een pop-up zal uw PIN-code vragen. Daarna bent u aangelogd.
Lukt dit niet meteen? Dan is dit misschien omdat uw pc uw eID-kaart (tijdelijk) niet kan lezen. Koppel de kaartlezer even los, en probeer opnieuw. Herstart desnoods uw pc.
Blijft u problemen hebben om aan te loggen met uw eID-kaart? Dan heeft dit wellicht te maken met de beschermsoftware van uw pc of uw bedrijf. Zoek intern IT-ondersteuning of bel onze Helpdesk op +32 3 244 66 33. Of log eenvoudigweg aan zonder uw eID-kaart (zie hieronder).
Hoe meld ik me aan zonder mijn eID-kaart?
Ongeacht of u zich mét of zonder eID-kaart geregistreerd heeft, kunt u zich steeds aanmelden met uw paswoord en e-mailadres.
Direct nadat u deze gegevens ingetikt heeft op het aanmeldscherm, zal u een (gratis) sms-je krijgen met een cijfercode. U moet deze cijfers overtikken in het pop-up venster dat u te zien gekregen heeft op uw pc. U heeft 5 minuten de tijd om de code over te tikken.Telkens u aanlogt, zal u een nieuwe code toegestuurd krijgen op het door u opgegeven GSM-nummer.
Met itsme: hiervoor moet u zich vooraf geregistreerd hebben bij itsme.
Ofwel het GSM-nummer, ofwel het e-mailadres van uw itsme-registratie moet gelijk zijn aan dit van uw EB-Connect-registratie.
Ik heb een ander e-mailadres / ander GSM-nummer. Hoe meld ik dat?
Ga dan naar de aanmeldpagina en kies ‘Bijwerken registratiegegevens’.
Ik voer mijn e-mailadres en paswoord in, maar ik krijg de SMS niet toegestuurd.
Check dan eerst uw GSM-nummer via ‘Bijwerken registratiegegevens’ (onderaan Aanmeldpagina).
Is uw GSM-nummer juist? Probeer dan even opnieuw, misschien was er even storing op het gsm net.
Houdt het probleem aan? Bel dan onze Helpdesk +32 3 244 66 33.
Waarom kan ik niet aanloggen op de beveiligde site EB-Connect?
Als u voorheen nog nooit aangelogd hebt met uw eID-kaart of met e-mail/paswoord/sms, doorloop dan eerst de Registratie-procedure. U moet zich immers geregistreerd hebben om te kunnen aanloggen. Vraag daarna dat uw MasterUser u de nodige bevoegdheden geeft.
Als u voorheen reeds kon aanloggen met uw eID-kaart of met uw e-mailadres, controleer dan even of u met uw gebruikelijke browser probeert aan te loggen. Beste resultaten heeft u met Internet Explorer als browser of Google Chrome.
Lukt het nog steeds niet om u aan te melden met uw eID-kaart, koppel dan uw kaartlezer even los en probeer opnieuw.
Of kies meteen voor een alternatieve aanmeldwijze.
Bevraag ook even bij uw MasterUser binnen het bedrijf of uw bevoegdheden voor toegang tot de contracten wel toegekend zijn.
In uitzonderlijke gevallen is EB-Connect tijdelijk niet beschikbaar. Dit kan zijn door een technisch probleem of door onderhoudswerken. Onderhoudswerken kunnen voorkomen na 22u of tijdens het weekend.
U kan de Helpdesk contacteren op +32 3 244 66 33 tijdens de kantooruren, of een mail sturen. Informatie hierover vindt u onderaan op het Aanmeldscherm.